dimarts, 9 de gener del 2018

Què més voldria







                                 






















                                         Jo sóc aquell que en mar advers veleja
                                                              J.V. Foix

Què més voldria jo que poder velejar,
patró de nau guerrera i sempre vencedora,
per mars embravits, farcits d'intensos vents
i enarborades ones?

Què més voldria jo que conquerir, joiós
tantes terres llunyanes i com Ulisses feu,
un cop tornat a casa, poder morir,
satisfet i orgullós, manant al meu reialme?

Què més voldria, avui, que repetir
els encerts, i evitar les desfetes?
Què més voldria jo, que tornar a velejar
i tornar a conquerir, i ja no equivocar-me?

Què més voldria jo, que de bell nou ser jove per intentar 
conquerir un altre cop  voluntats de donzelles?
Què més voldria jo, que gaudir de la força d'abans 

i atresorar, avar, el saber que tinc ara?



Joan Gimeno.   Montrodon, 9 de gener de 2018

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada