dilluns, 3 de febrer del 2020

Us ho he de dir: De mica en mica, em moro



 










Fa temps que ho sé
i no us ho havia dit mai.
Ha estat avui, però, que per fi,
desenganyat i segur del final
que inevitable m'espera,
goso parlar-ne obertament
als fills i a aquells amics
que penso que m'aprecien.


Us faig saber que em moriré
i que, ja, no em fa cap nosa dir-ho
ni fer-vos-en partícips,
d'aquest meu greu succés.
Sí, em moro. Haurà estat
una llarga agonia
amb un inevitable final.


I segur que us pregunteu
quin deu ser aquest terrible virus,
aquesta malaltia sense cura
que se’m menja per dins.
Jo us ho diré. No cal tenir-li por
malgrat que és incurable,
que no té vacuna i no hi ha res a fer.


Encomanadissa com és,
la vida, ningú li sobreviu.


Joan Gimeno.   Montrodon, 3 de febrer de 2020

2 comentaris:

  1. Un comiat és trist, quan tot s'acaba, però en el nostre cas alló que s'acaba és el tram que enllaça amb l'infinit d'una vida on l'amor és la veritat de ser. Amb tu, fent camí, una abraçada.

    ResponElimina