dimecres, 26 de febrer del 2020

La mort de la innocència




 





























Qui va obrir el cadenat d'on guardava els malsons

i els pensaments més perversos?

Qui va deixar sortir de cop la mala llet

que servava, agra, al subconscient més íntim?



Qui va ser l'obtús que va ignorar sense voler,

o amb perversa intenció, la meva bona fe

per convertir-me en aquest altre jo, que ara soc,

emprenyat amb mi i odiant el món?



Qui pot tenir el desig malastruc, de desfermar tant mal?

Ai, si arribés a saber qui ha estat el botxí

que ha matat fredament la meva innocència!



Joan Gimeno.   Montrodon, 26 de febrer de 2020


2 comentaris:

  1. Una recerca que no és fàcil però que necessita refermar la pròpia dignitat per continuar sent indispensable en la convivència. I tu ho saps com fer-ho, perquè les teves paraules defineixen el teu jo. Sense defallir, endavant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. jo no n'estic tan segur, Joan. Tinc els meus dubtes, sempre.

      Elimina