dimarts, 28 d’agost del 2018

Gent del barri



















No tornaré mai més al carrer on vaig néixer.

Va morir en Nemesio, el sabater, fa molts anys.

Al petit cubicle abans ple de sabates foradades,

farcit d'olor a cuir i pega enganxifosa, ressonen

encara els secs cops de martell reblant aquells

curts claus d'immensa cabota. Però no hi són.

S'hi exhibeixen ara, articles de fireta, records

-perdó, souvenirs- de braus i de 'manoles'

d'acolorits vestits i llargues cues.



A la botiga dels cigrons i llet a dojo

s'hi encabeix ara un 'xinès' ben ple

de faramalla fabricada a Hong-Kong.

Fins i tot 'cal Jordi', el bar del millor

pa amb tomàquet i de tardes de trumfo,
gaudeix, o pateix, ara, un nom extravagant 
de connotacions molt ianquis.


La llum és diferent. Com les sentors

que hom pot respirar-hi.

No queda cap veí d'aquells que coneixia,

que sabia el seu nom i ells  sabien el meu.

Cares més brunes i faccions orientals

que han permutat el lloc amb els de sempre,

miren avui com passa un foraster.  Jo.


Pitjor? Millor? No ho sé.

En qualque cas, avui, no és el meu barri.


                    Joan Gimeno.   Montrodon, 28 d’agost de 2018

2 comentaris:

  1. Certament el temps passa, massa despresa diria jo.
    Corre que vola i no el puc atrapar, res queda,
    només una làpida polsosa de flors xineses.
    Que ningú recorda. I ni tan sols això diria jo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tant ens faran les flors. Naturals o de plàstic.
      Pensar en l'oblit ens afecta ara. Després... Tant serà.

      Elimina