dimecres, 1 d’agost del 2018

Canvi de mes






                                 





















 Diu l’amic Joan Armengol:

                                                 M’han canviat el mes, mentre dormia...




M'han canviat el mes, tantes vegades,
com qui canvia els molls llençols després
d'una llarga nit d'amor i de suades.
I no ha pas estat amb traïdoria,
que ja es veia a venir que passaria;
i no el trenta o el vint-i-vuit dels mesos pobres,
ha estat premeditat, un trenta-u, just a les dotze.



M'han fet guanyar un mes més
que amb altres onze, aconsegueixen 
fer-me un any més vell, segur. Però encara em queda 
el dubte de saber si, ara, aquests dotze - aquests sí, traïdors-
m'han fet com tothom diu, un xic més savi.



Joan Gimeno.   Montrodon, 1 d’agost de 2018


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada