dissabte, 8 de setembre del 2018

No és la nit el que em fa por














          ‘La nit cau per façanes i cornises...’

                               Finestra encesa

                                 Joan Margarit


















A mi no em cau la nit. No se'm despenja

de façanes i balcons fent equilibris.

S'acosta desfilant amb un pas ferm

pel mig de les calçades dels carrers.

No tinc cap llibre obert de capçalera

damunt del llit estret de la pensió, jo.


No em fa pas més por la nit que cap albada.

Somnis estranys m'assalten als matins

i esborren inclements tots els bells somnis

que confegeixo de nit tot llegint Margarit.



Fa por la vida, sí, quan et demostra

que ets feble, petit i no saps com

tornar a refer cada senda perduda.

Tots els camins aquells, antics, que vam fer junts.



Hostes vinguts de molt llunyanes terres

han ocupat els llocs que, incauts, els vam deixar.

Ara que vull tornar, no sé com fer-ho.

Enyoro decebut el temps passat.



Joan Gimeno.   Montrodon, 8 de setembre de 2018

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada