diumenge, 11 de novembre del 2018

Soc fruit d’un joc incert
































Soc una casualitat!
Una possibilitat infinitesimal,
del tot quasi impossible, transitant
per aquest ínfim instant
del temps de l'Univers.

Quin Déu haurà jugat als daus
amb els meus cromosomes?

Abans de mi, mitja eternitat.
Després de mi... la resta.
Dues meitats d'una mateixa cosa,
la unitat del temps etern.
Dues eternitats, les fites
que marquen la raó de ser
de la meva existència.
Un munt d'informació genètica
que s'ha  barrejat aleatòriament
per fer-me irrepetible.
El difícil art de la combinatòria
aliat amb el destí per fer-me.
                 A mi.
                             Com soc.

En trobareu milions com jo.
Més bons o més dolents.
Més alts. Més savis. Fins i tot,
n'hi haurà de molt semblants.
Però no seran
                            mai  
                                     jo.

Us ho vull deixar clar. Us cal saber-ho.
Us presento el meu jo.
Gris, esquifit, anodí... potser
petit, sí. Però pel damunt de tot
                                                 irrepetible.


Joan Gimeno.   Montrodon, 11 de novembre de 2018

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada