dijous, 16 de novembre del 2017

Et recordes d'aquell nen?


























Escolto aquesta nit els plors
d'aquell infant que un dia jo vaig ser.
Quin fred - em dic-, quan recordo l'esglai
que em trasbalsava eixorc quan la fosca
de la nit omplia de malsons i d'ombres
la destenyida cambra.

Ara, ja, gairebé mai ploro
ni em fa por la foscor.
Serà que m'he fet gran?
O que de tant plorar se m'ha esgotat el plor?


Acluco els ulls, em colgo al llit i penso
que fer-se vell no és pas ni molt dolent
ni tampoc massa bo. És, a tot estirar,
un senzill accident, corrent i inevitable,
que al capdavall arriba.



Joan Gimeno.   Montrodon, 16 de novembre de 2017

4 comentaris:

  1. Trobo el poema un xic conformista perquè no hi ha més remei, peró tu poèticament paleses una altra tendència aquella que dóna valor a la persona i fa lluir la seva dignitat, aquella que surt de l'ànima. Amb la poesia ens fem millors.

    ResponElimina
  2. Tot arriba Joan, el més important és treure-li el suc als records en forma de vers...

    ResponElimina