dijous, 14 de gener del 2016

Relíquies







 Quan et moris
-si et mors-
seràs lloat,
i els teus fills compraran una nevera
amb els diners de la venda dels llibres
que tu guardaves com un símbol.
Miquel Martí i Pol










Vagarejo sovint per fires i mercats, amb l'esperança
de rescatar d'un oblit malastruc algun dels mil objectes
que jauen tristos i abocats per terra, malvenuts
pels fills d'aquells que els estimaren.
En tinc molts d'afillats que dormen, ben cuidats,
al costat dels meus i dels que vaig, un dia,  heretar dels avis.
No sé com és, però jo els escolto l'ànima
quan em parlen de tot el que han viscut,
d'aquells que han estimat i de la geografia d'unes lleixes
des d'on han vist passar homes i vides.
Amb ells revisc i faig un homenatge
a tots els morts que ens han portat on som.
Ja sé que no és normal. Com ells no estic de moda
i em mireu tots meitat encuriosits, meitat escèptics.
La gent com jo i aquests meus trastos vells,
ja som poc més que empolsinada història.
Joan Gimeno.     Montrodon, 14 de gener de 2016

2 comentaris: