dilluns, 30 de novembre del 2015

Gats de nit



 




 D'on deu venir aquesta melangia 
que porta a escriure als setze anys
 com si en tinguessis  seixanta?














Ningú no sap com m'agrada
recórrer tranquil·lament
els estrets carrers de pedra
dels que el meu poble està ple.


I com m'agrada mirar-me
els pobres i tristos gats
que quan la gent es retira
comencen el seu regnat.


Pobres gats, plens de malures,
els d'ulls tristos i cansats,
farts ja de la vostra vida,
què penseu, pobres amics?


Ara que sóc voluntari
desertor de la ciutat,
dels seus plaers i els seus vicis,
de l'amistat dels humans
que són com  vostres cridòries,
miols  sols que es van perdent,
cerco en vosaltres alhora
companyia i soledat.


Ja que els meus igual em neguen
una lleial amistat,
vosaltres que sou més nobles,
doneu-me la companyia,
vostra  sincera amistat,
fills de la nit i d'un somni,
oh! tristos gats de ciutat.


Joan Gimeno.     Vic, novembre de 1968

2 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Volia contestar dient que sí, que ja era lletraferit de petit i he eliminat el teu comentari sense voler.

      Elimina